Çiğdem Yılmaz – İstanbul’da yaşayan ve TurkishBank Moda Şubesi müşterisi olan avukat Aynur Saltoğlu, 2022 yılında banka hesaplarında mana veremediği birtakım süreçler gerçekleştiğinden şüphelenerek durumu, bir periyot Dünya Bankası’nda çalışan oğlu Kerem Saltoğlu ile paylaştı. Bunun üzerine Kerem Saltoğlu, bankadan her ay sistemli hesap ekstresi talebinde bulundu. Banka da, her ay ekstreleri e-posta yoluyla Saltoğlu’na iletti.
Sahte ekstre gönderilmiş
Aynur Saltoğlu, geçen yıl haziran ayında hayatını kaybedince bankadaki birikimi yasal mirasçısı olan oğluna kaldı. Lakin Kerem Saltoğlu, annesinin hesabındaki paranın sırf 55 milyon TL olduğunu öğrenince büyük bir şok yaşadı. Zira kendisine iletilen hesap ekstrelerine nazaran bu ölçü 159 milyon TL olmalıydı. Saltoğlu’nun avukatı Fatih Mehmet Tercan, kayıp 104 milyonun akıbetinin sormak için bankayla irtibata geçti. Teze nazaran, şube müdürü Şule Çetinkaya yapılan görüşmede, hesap ekstrelerinin “sahte” olarak düzenlendiğini itiraf etti.
3 bankacı kayıp
Bunun üzerine avukat Fatih Mehmet Tercan, İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı’na banka ve ilgili şahıslar hakkında dolandırıcılık cürmünden şikayette bulundu. Şikayetinin akabinde banka idaresi de, şube müdürü Şule Çetinkaya, yardımcısı Dilek May ve banka çalışanı Volkan Güçlü hakkında başta, ‘belgede sahtecilik’ kabahatinden cürüm duyurusunda bulundu. 3 banka çalışanı, isimli denetim kaidesiyle hür bırakıldı. Bankaya misal dolandırıcılık şikayetleri de olunca bu sefer banka idaresi 3 çalışan hakkında, ‘Nitelikli zimmet, resmi evrakta sahtecilik, kabahat işlemek gayesiyle örgüt kurma’ suçamalarıyla hata duyurunda bulundu. Haklarında yakalama kararı çıkartılan çalışanların ise kayıplara karıştığı tez edildi.
‘Yaşlılar gaye alınıyor’
Avukat Tercan, belgeyle ilgili şu bilgileri verdi: “Banka, Aynur hanımın oğluna gönderilen ekstrelerin resmi kayıtlarla uyumlu olmadığını ve düzmece olarak düzenlendiğini açıkça tabir etti. Bankanın bu çeşit bir usulsüzlüğü sadece şube müdürü seviyesinde gerçekleştirmesi mümkün değil. Bu, sistematik bir dolandırıcılık planına işaret ediyor. Biz de bu nedenle bankanın tüm sorumluları hakkında kabahat duyurusunda bulunduk. Misal durumda olan 15 mağdur var. Hepsi ya çok yaşlı ya da hayatını kaybetmiş şahıslar. Bu formda milyonlarca liralıkı dolandırıcılık yapılmış. Bu şahıslar, Muris Hanıma, temizlikçi, gönderiyorlarmış ve doğum günlerinde partisi yapıyorlarmış bunu da, bankanın özel müşterine hizmeti diye anlatıyormuş. Meğer ki, bankanın bu türlü bir hizmeti yok.”
Çalışanlar hakkında kabahat duyurusu
TurkishBank ise belge hakkında saklılık kararı olduğu için ayrıntılı açıklama yapmayarak, çalışanlar hakkında hata duyurusunda bulunduklarını ve vazifelerine son verildiğini belirtti.