Beklenen adım: Google’da reklam yönetimi kullanıcıya geçiyor

ABD merkezli teknoloji devi Google, Mayıs 2022’de gerçekleştirdiği I/O etkinliklerinde “Reklam Merkezi” isimli yeni bir özellikten bahsetmişti. Bu özellik, Google’ın Arama, Keşfet ve YouTube hizmetlerinde gösterilen reklamların yönetilebilmesini sağlıyordu. Kullanıcılar bu özellik sayesinde hangi markalardan yahut hangi kategorilerde reklam görebileceklerini belirleyebileceklerdi.

ÖZELLİK SAYESİNDE KULLANICILAR İSTEDİKLERİ REKLAMLARI SEÇEBİLECEK

Webtekno’nun haberine nazaran Google’ın Reklam Merkezi özelliği, kullanıcılara ulaşmaya başlamış durumda. Böylece Google’da gördüğümüz reklamlar için yeni bir periyot resmen başlamış oldu. 

Paylaşılan ekran imgelerinde, Reklam Merkezi özelliğinin kullanılabilmesi için “Kişiselleştirilmiş Reklamlar” seçeneğinin faal olması gerektiğini gösteriyor. Şayet bu seçenek etkinse, reklamları dilediğiniz üzere özelleştirebileceksiniz demektir. Özellik o kadar geniş kapsamlı bir halde geliştirilmiş ki hususlardan tutun da markalara kadar her seçenek özelleştirilebiliyor.

Google’ın Reklam Merkezi, kimi kategorileri “hassas” olarak listeliyor. Bunlar şu an için arkadaşlık uygulamaları ile alkollü eserler üzere çok da ayrıntılı net olmayanlar var. Kullanıcılar artık, bu kategorilerdeki reklamları kalıcı olarak kapatabilecekler. Google’ın yeni Reklam Merkezi özelliği, kullanıcı tecrübesini hiç olmadığı kadar güzelleştirecek ve reklamların üst seviye yarar sağlamasına imkan tanımış olacak üzere görünüyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir